Blog kulinarny - codzienne i niecodzienne wypróbowane przepisy, moje pasje... i wiele tego, co trzeba lubić. Zapraszam!
Durszlak.pl
środa, 29 lutego 2012
Surówka z kiszonej kapusty

Jedna z moich ulubionych surówek okazuje się jednocześnie bardzo zdrową. Kiszona kapusta jest bardzo dobra, ma wiele składników odżywczych i dużo witaminy C. Jednocześnie surówka jest prosta, szybka i pyszna. Mi się zawsze kojarzyła z rybą. Takie połączenie wydaje mi się idealne. Myślę jednak, że równie dobra jest do tradycyjnych dań, takich jak kotlety schabowe, pieczony kurczak czy kotlety mielone itp. Ja ją mogę jeść samą :> Na zdrowie!

 

Składniki:

0,5 kg średnio ukiszonej białej kapusty

½ małego jabłka

½ pora

1 mała marchewka

sól, cukier, pieprz

olej

 

Marchewkę obieramy, myjemy i trzemy na tarce (duże oczka). To samo robimy z jabłkiem. Por przekrajamy wzdłuż i kroimy w cieniutkie paseczki. Ja kapusty nie płuczę, jeśli jednak kupiliście mocno kwaszoną, można wypłukać. Wszystko mieszamy, dodajemy dosłownie kilka kropel oleju (ale nie upieram się, bo można to pominąć). Doprawiamy – dodajemy szczyptę soli, pieprzu i cukier do smaku. Mieszamy.

Surówkę można przygotować chwilę wcześniej przed podaniem tak, aby sobie poleżała w lodówce minimum około godziny.



 

Przepis bierze udział w akcji:

poniedziałek, 13 lutego 2012
Bento „w pośpiechu, ale smacznie”

Można śniadanie przygotowywać godzinami. Można zrobić to na szybko. Tym razem w moim bento coś szybkiego, zrobionego przed wyjściem do pracy, w pośpiechu. Może nie za ładnie, ale na co najmniej dwie przerwy wystarczyło i najadłam się bez problemu. Nie jem tak jednak często. Brakowało mi w tym zestawie owoców, czy czegoś innego na deser. Wolę też jakieś „upiększacze” do bento włożyć, co mi umilają posiłek, a nie tak po prostu nawrzucać kawałki chleba i kiełbasę... W każdym razie dwa różne smaki. Trochę azjatycko smakującego makaronu na pierwszą przerwę i polska kiełbasa z ogórkiem kwaszonym i chlebem na następne chwile wolnego :)


Po lewej:
Sałatka z kiszonych ogórków, przepis znajdziecie tutaj.
Makaron w kształcie ryżu z porem.
(Uwielbiam go i często w bento zabieram do pracy. Można go przygotować podobnie jak ryż smażony na sposób chiński. Najczęściej robie tak: na patelnię wlewam kilka kropel oleju i trochę wody, dodaję paseczki marchewki i po krótkiej chwili pokrojonego w paski pora. Następnie, gdy marchewka będzie już miękka, dodaję ugotowany makaron, sos sojowy i sos ostrygowy. To bardzo minimalistyczna wersja, można dodać oczywiście więcej składników, ale mi już taka wersja wystarcza w zupełności).

Po prawej:
Kawałeczki kiełbasy,
Kanapki: chleb z masłem, serem topionym i ogórkiem kwaszonym.